Ik haal even een topic omhoog, omdat ik niet weet welke nokkenas er in mijn mini zit.
Onderstaand plaatje toont twee nokkenassen, één waarop te lezen valt 276, dus denk een Kent 276, ook volgens de eigenaar.
De mijne, ernaast, ziet er op het eerste gezicht exact hetzelfde uit, maar ik weet dan ook niet hoe de nokkenassen verschillen. Heb ik zelf dan ook een 276??
Hoe kan ik dit herkennen??
Niks erop is meestal gewoon std. nokkenas. Je gaat met het blote oog niet echt het verschil zien tussen nokkenassen. Hooguit het type oliepomp aandrijving...
Je kunt je blanco nokkenas (laten) meten om erachter te komen wat het is?
Tja, het type oliepomp aandrijving is bij beide nokkenassen hetzelfde:
Ik heb sinds kort een MINI 1000 uit '86.
Ik had graag wat meer power gehad, wat raden jullie mij aan?
mvg
Ff lezen in dit topic en je komt uit op een SW 5 als leuke nokkenas voor een 1000
nizzel schreef: Ik heb sinds kort een MINI 1000 uit '86.
Ik had graag wat meer power gehad, wat raden jullie mij aan?
mvg
Misschien moet je de vraag even anders stellen? Meer vermogen is ook je luchtfilter schoonmaken en je bougiekabels en bougies vervangen en alles netjes op tijd zetten...
Ik heb voor m'n nieuwe nokkenas een verstelbare timinggear gekocht met dubbele ketting. De vraag is nu, moet er dan ook een andere kettingspanner op?
nope. Die originele kun je gewoon 2 kettingkjes laten spannen. Wel je grondplaat aanpassen zodat de kopjes verzonken zijn en kijken of de boel nergens aanloopt.
even een nadere uitleg als dat kan.
Ik stap ook over op sw5 plus dubbele ketting etc.
Maar wat bedoel je met aanpassen? Kun je mij uitleggen wat ik zou moeten doen? Want dan loop ik daar zometeen ook niet tegenaan als ik alles binnen heb.
Zijn er extra dingen die ik hiervoor moet aanpassen of kopen?
Als het goed is staat alles in het briefje bij je duplex chain set. De inbusbouten met verzonken koppen zitten er ook bij (nogmaals: als het goed is) en die komen in plaats van de 6 kanten die er origineel op zitten. Om deze te laten verzinken moet je met een grote boor een kuiltje boren. Hierdoor loopt het distributietandwiel niet tegen deze bouten aan. Die spanner zet je gewoon terug zoals hij al zat.
oke bedankt! Ik bestel de boel inderdaad gewoon bij Swiftune, dus denk dat alles er dan wel bij zit ja
Ik haal even een topic omhoog, omdat ik niet weet welke nokkenas er in mijn mini zit.

Onderstaand plaatje toont twee nokkenassen, één waarop te lezen valt 276, dus denk een Kent 276, ook volgens de eigenaar.
De mijne, ernaast, ziet er op het eerste gezicht exact hetzelfde uit, maar ik weet dan ook niet hoe de nokkenassen verschillen. Heb ik zelf dan ook een 276??
Hoe kan ik dit herkennen??
Niks erop is meestal gewoon std. nokkenas. Je gaat met het blote oog niet echt het verschil zien tussen nokkenassen. Hooguit het type oliepomp aandrijving...
Je kunt je blanco nokkenas (laten) meten om erachter te komen wat het is?
Tja, het type oliepomp aandrijving is bij beide nokkenassen hetzelfde:

Ik heb sinds kort een MINI 1000 uit '86.
Ik had graag wat meer power gehad, wat raden jullie mij aan?
mvg
Ff lezen in dit topic en je komt uit op een SW 5 als leuke nokkenas voor een 1000
nizzel schreef:

Ik heb sinds kort een MINI 1000 uit '86.
Ik had graag wat meer power gehad, wat raden jullie mij aan?
mvg
Misschien moet je de vraag even anders stellen? Meer vermogen is ook je luchtfilter schoonmaken en je bougiekabels en bougies vervangen en alles netjes op tijd zetten...
wat raden jullie mij aan?
zie ook:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 919#206919
en .. gebruik de zoekfunctie ..
groetjes,
Theo van den Bogaard
Ik heb voor m'n nieuwe nokkenas een verstelbare timinggear gekocht met dubbele ketting. De vraag is nu, moet er dan ook een andere kettingspanner op?
nope. Die originele kun je gewoon 2 kettingkjes laten spannen. Wel je grondplaat aanpassen zodat de kopjes verzonken zijn en kijken of de boel nergens aanloopt.
even een nadere uitleg als dat kan.
Ik stap ook over op sw5 plus dubbele ketting etc.
Maar wat bedoel je met aanpassen? Kun je mij uitleggen wat ik zou moeten doen? Want dan loop ik daar zometeen ook niet tegenaan als ik alles binnen heb.
Zijn er extra dingen die ik hiervoor moet aanpassen of kopen?
Als het goed is staat alles in het briefje bij je duplex chain set. De inbusbouten met verzonken koppen zitten er ook bij (nogmaals: als het goed is) en die komen in plaats van de 6 kanten die er origineel op zitten. Om deze te laten verzinken moet je met een grote boor een kuiltje boren. Hierdoor loopt het distributietandwiel niet tegen deze bouten aan. Die spanner zet je gewoon terug zoals hij al zat.
oke bedankt! Ik bestel de boel inderdaad gewoon bij Swiftune, dus denk dat alles er dan wel bij zit ja
Paginering
Je moet ingelogd zijn om te reageren.